Μέσα από τις σελίδες αυτού του newsletter ως ΔΑΣ ΤΥΠΕΤ, έχουμε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις τόσο για τη βιωσιμότητα όσο και για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του ΤΥΠΕΤ συμμετέχοντας ενεργά στη προσπάθεια ανάπτυξης και μετεξέλιξης του Ταμείου μας.
Κι αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Να συμβάλουμε με θετικό τρόπο στη βελτίωση των υπηρεσιών του Ταμείου μας.
Κι αυτό γιατί οι υγειονομικές ανάγκες συνεχώς αυξάνονται και συνεχώς αλλάζουν. Αντιθέτως, οι πόροι που μπορούν να θυσιαστούν σε κάθε υγειονομικό σύστημα, είναι περιορισμένοι και δεν αυξάνονται με τον ίδιο ρυθμό. Αυτό σημαίνει, ότι κάθε απόφαση για την υγεία έχει και άλλες οικονομικές και κοινωνικές επιδράσεις όχι μόνο στο άτομο που κάνει χρήση της υπηρεσίας υγείας, αλλά σε όλο το κοινωνικό σύνολο.
Στη παρούσα συγκυρία δύο θέματα αναδεικνύονται ως σημαντικά:
- Η πρόσβαση ασθενών με σοβαρές ασθένειες στα φάρμακά τους. Παρατηρείται ότι αρκετοί ασθενείς αναζητούν τα φάρμακά τους σε δημόσιες δομές πολλές φορές χωρίς αποτέλεσμα. Πρόκειται κυρίως για ασθενείς που χρειάζονται συγκεκριμένα νοσοκομειακά φάρμακα κι έχουν επιλέξει να μη κάνουν τη θεραπεία τους στο Υγείας Μέλαθρον ή ζουν κι εργάζονται εκτός Αττικής. Τα συγκεκριμένα φάρμακα δεν δίνονται από ιδιωτικά φαρμακεία με αποτέλεσμα ο ίδιος ο ασθενής να πρέπει να τα αναζητήσει μόνος του σε κάποιο δημόσιο νοσοκομείο με αμφίβολο συνήθως αποτέλεσμα.
- Μια πρόταση που έχουμε κάνει πολλές φορές για το παραπάνω θέμα, είναι είτε η δημιουργία φαρμακείου ΤΥΠΕΤ τύπου ΕΟΠΥΥ, το οποίο θα φροντίζει να προμηθεύει τους ασθενείς με τα φάρμακά τους είτε βρίσκονται στην περιφέρεια Αττικής είτε στην επαρχία, ή την άμεση συνεργασία με τα φαρμακεία ΕΟΠΥΥ (όπως το ταμείο ΕΔΟΕΑΠ). Με αυτόν τον τρόπο ανεξαρτήτως με το τι θα επιλέξει ο ασφαλισμένος – ασθενής, θα μπορεί να έχει άμεση και γρήγορη πρόσβαση σε ακριβά και εξειδικευμένα φάρμακα. Εξάλλου ένα τέτοιο φαρμακείο θα μπορεί εκτός των άλλων να ασχολείται και με την εισαγωγή, διαχείριση, αποθήκευση και διάθεση φαρμάκων, τα οποία δεν κυκλοφορούν στην Ελλάδα και κρίνονται απαραίτητα για τις ανάγκες των ασφαλισμένων του ΤΥΠΕΤ.
- Ένα επίσης σημαντικό θέμα είναι οι ακυρώσεις των ραντεβού. Πολλά ραντεβού ακυρώνονται, (οδοντιατρικά, ιατρών κλπ) το οποίο βέβαια μπορεί να οφείλεται σε κάποιο πρόβλημα, αλλά δεν υπάρχει μέριμνα για την άμεση αντικατάσταση με νέο, ώστε να μην υφίστανται ταλαιπωρίας οι ασφαλισμένοι προσπαθώντας εκ νέου να κλείσουν ραντεβού. Προτείνεται λοιπόν στην περίπτωση που υπάρχει ανάγκη ακύρωσης να προτείνεται νέο ραντεβού άμεσα, σε νέα ημερομηνία η οποία θα είναι πολύ κοντά σε αυτή που ακυρώθηκε.
Εμείς ως ΔΑΣ θα συνεχίσουμε να παρεμβαίνουμε με θετικό και δημιουργικό τρόπο, να καταθέτουμε τις προτάσεις μας για διαχείριση με προοδευτικό προσανατολισμό, αλλά και θα ασκούμε κριτική στα «κακώς κείμενα»,
Για εμάς ως ΔΑΣ, το ΤΥΠΕΤ είναι ο κοινωνικός μας μισθός, είναι μηχανισμός άμβλυνσης κοινωνικών ανισοτήτων, είναι η υγεία η δική μας και των οικογενειών μας.