ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΑΡΟΧΩΝ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΟΔΟΝΤΑΤΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ

ΠΡΟΝΟΙΑ

  • ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΟΜΕΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

Διαχωρισμός των τομέων υγείας και πρόνοιας, με προϋπολογισμό ανά τομέα και με προτεραιότητα στον τομέα υγείας. Δημιουργία κέντρων κόστους και σύνταξη οικονομικών καταστάσεων ανά τομέα / τμήμα, προκειμένου να εντοπίζονται τα ελλείμματα, να ανα­λύονται τα αίτια και να λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα για την αντιμετώπισή τους.

  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ

Μέχρι σήμερα δεν έχει καταστεί εφικτό να αξιοποιηθούν επαρκώς οι κατασκηνώσεις του Ταμείου με αποτέλεσμα να μην επιτυγχάνεται υψηλό ποσοστό πληρότητας στις κατασκηνωτικές περιόδους. Αν και έχουμε επανέλθει στην πριν την πανδημία κατάσταση, εντούτοις φαίνεται ότι οι κατασκηνώσεις απέχουν πάρα πολύ από το να προσελκύσουν τον αριθμό κατασκηνωτών που είχαν επιλέξει τις υποδομές του ΤΥΠΕΤ πριν την πανδημία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το 2017 ο αριθμός κατασκηνωτών ήταν 4.142 παιδιά με συμμετοχή τρίτων στο 68%. Επιπλέον, όπως φαίνεται και στον παρακάτω πίνακα, ενώ η συμμετοχή παιδιών από τρίτους φορείς ήταν 62% περίπου τα έτη 2018 και 2019, αυτή έχει μειωθεί σε 45% το 2022 και 51% το 2023.

20192020202120222023
ΣΥΝΟΛΟ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΤΩΝ3.404 3611.7502.154
ΕΤΕ1.309 – –9591.063
ΤΡΙΤΟΙ ΦΟΡΕΙΣ2.095 – –7911.091
% ΤΡΙΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ62%  45%51%

Ευνόητο είναι ότι, ο καθορισμός μιας στρατηγικής διαχείρισης / αξιοποίησης τους θεωρείται πλέον αναγκαίος.

Μετά τα παραπάνω προτείνονται κατά σειρά τα εξής:

  • Δεδομένου ότι απαιτείται εξειδικευμένη γνώση για την διαχείριση των κατασκηνώσεων πρέπει να απευθυνθούμε σε ειδικό σύμβουλο / εταιρεία ώστε αφού αξιολογηθούν να μας παρασχεθεί πρόταση αξιοποίησής τους.
  • Εναλλακτικά,  η υπενοικίαση των κατασκηνώσεων σε ιδιώτες μπορεί να αποφέρει οφέλη δεδομένου ότι αφενός θα εισπράττεται ενοίκιο αφετέρου ο ιδιώτης θα φροντίζει την συντήρησή τους. Θα προβλεφθεί συμβατικά να γίνονται αποδεκτές όλες οι αιτήσεις παιδιών της ΕΤΕ με το ποσό που δίνει η ΕΤΕ. Επίσης προτείνεται η αποσύνδεση του σχετικού επιδόματος ώστε ο κάθε συνάδελφος να μπορεί να επιλέγει κατασκήνωση για το παιδί του.

Σημειώνονται τα εξής:

  • η αξιοποίηση των κατασκηνώσεων είτε μέσω ιδιωτών είτε μέσω συμβούλου / εταιρείας θα περιορίσει έως εξαλείψει την αδιαφάνεια, τις μικροπαραταξιακές πρακτικές και τον παραγοντισμό,
  • ο κάθε συνάδελφος θα μπορεί να κάνει χρήση του κατασκηνωτικού επιδόματος και σε άλλες κατασκηνώσεις εκτός των 2 του ΤΥΠΕΤ.

Το Οδοντιατρικό του ΤΥΠΕΤ έχει τις ακόλουθες οργανωτικές δομές:

  • Το Οδοντιατρικό Κέντρο, το οποίο βρίσκεται στην οδό Αρμένη Βραΐλα 4 στο Πεδίο του Άρεως στην Αθήνα,
  • Το Πολύ-οδοντιατρείο στην οδό Σοφοκλέους 15 (5ος όροφος) στην Αθήνα,
  • Το Πολύ-οδοντιατρείο της Θεσσαλονίκης στην οδό Ερμού 28.

Πέρα από τη Γενική Οδοντιατρική, το ΤΥΠΕΤ παρέχει στους ασφαλισμένους του φροντίδα στις παρακάτω εξειδικεύσεις:

  • Στοματολογία
  • Χειρουργική Στόματος
  • Περιοδοντολογία
  • Ενδοδοντία
  • Προσθετολογία
  • Γναθολογία και αντιμετώπιση Στοματοπροσωπικού Πόνου
  • Παιδοδοντία
  • Ορθοδοντική
  • Γναθοχειρουργική (στην κλινική Υγείας Μέλαθρον).

Τα παράπονα από τους ασφαλισμένους για την εξυπηρέτηση είναι πολλά και αφορούν τόσο στα διαθέσιμα ραντεβού όσο και στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Σημειώνεται ότι οι Οδοντίατροι αποτελούν την πολυπληθέστερη ειδικότητα ιατρών στο ΤΥΠΕΤ.

Τα προβλήματα που αφορούν στα ραντεβού αφορούν κυρίως σε :

  • Κακή διαχείριση των ραντεβού. Τα ραντεβού στο Οδοντιατρικό κλείνονται είτε ηλεκτρονικά είτε τηλεφωνικά ανά μισάωρο συνήθως, ενώ τα ραντεβού για τη συνέχιση οδοντιατρικών εργασιών στα εξειδικευμένα τμήματα προγραμματίζονται μέσω των βοηθών οδοντιάτρων. Συνήθως δεν αφορούν σε σύντομα χρονικά διαστήματα αλλά είναι αρκετά μεταγενέστερα και όταν ακυρώνονται (κάτι που συμβαίνει συχνά) δεν προσδιορίζονται άμεσα τα νέα.
  • Μεγάλο πρόβλημα στην εξυπηρέτηση δημιουργεί και η «κατακερμάτιση» των οδοντιατρικών εργασιών, η οποία συνοδεύεται από την «εξειδίκευση» των οδοντιάτρων ανά εργασία: άλλος οδοντίατρος ασχολείται με τα σφραγίσματα, άλλος με τον καθαρισμό κλπ. Συνήθως η εξειδικευμένη γνώση απαιτείται σε ιδιαίτερες περιπτώσεις και όχι σε όλα τα περιστατικά. Με την κατακερμάτιση των εργασιών πολλαπλασιάζονται τα ραντεβού και δυσχεραίνεται η εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου.

Για την επίλυση των παραπάνω ζητημάτων, προτείνεται καταρχάς η αναδιοργάνωση των Οδοντιατρικών Κέντρων σε μια λογική εξυπηρέτησης της πλειονότητας των εργασιών από τον ίδιο Οδοντίατρο και της παραπομπής σε εξειδικευμένους οδοντιάτρους μόνο εξαιρετικών περιπτώσεων καθώς και ο εξορθολογισμός της διαδικασίας των ραντεβού.

Εφόσον καταστεί εφικτή η αποδοτικότερη διαχείριση των οδοντιατρικών δομών προτείνεται συνεργασία με τα δύο αυτοδιαχειριζόμενα Ταμεία (ΤτΕ και  ΕΔΟΕΑΠ). Ήδη διερευνάται η συνεργασία ΤΥΠΕΤ – ΕΔΟΕΑΠ για τη χρήση των οδοντιατρικών υπηρεσιών του Υγειονομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης από τους ασφαλισμένους του ΕΔΟΕΑΠ. Εφόσον συμφωνηθεί οι υπηρεσίες θα αποζημιώνονται με βάσει το ισχύον τιμολόγιο του ΕΔΟΕΑΠ.

  • ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ
  • Διεύρυνση της δυνατότητας χρήσης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών ραντεβού σε έμμεσα ανήλικα μέλη με υπέρβαση του προβλήματος που δημιουργείται από την υποχρέωση των ασφαλισμένων να έχουν e-mail για να εγγραφούν στην πλατφόρμα (βρέφη και νήπια δεν έχουν e-mail).
  • Δυνατότητα ηλεκτρονικού ραντεβού και για διαγνωστικές, ενδοσκοπικές ή απεικονιστικές εξετάσεις με ηλεκτρονική διασταύρωση των παραπεμπτικών.
  • ΠΛΗΡΗΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ

Ο μόνος τρόπος για να παταχθεί το φαινόμενο των πελατειακών σχέσεων είναι η πλήρης ψηφιοποίηση και ο διαρκής έλεγχος μέσω αυτής όλων των λειτουργιών του ταμείου.

Εκτός όμως από αυτό η ψηφιοποίηση θα διευκολύνει κατά πολύ τους ασφαλισμένους καθώς θα είναι σε θέση να εκμεταλλευτούν όλα τα σύγχρονα ψηφιακά κανάλια, όπως για παράδειγμα η αποστολή των αποδείξεων ηλεκτρονικά.

  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ MIS

Για την ορθή λειτουργία και τον έλεγχο των οικονομικών και στατιστικών στοιχείων καθώς και των διαδικασιών ενός οργανισμού είναι απαραίτητη η δημιουργία και χρήση ενός συστήματος MIS. Η παροχή των στοιχείων θα διευκολύνει τόσο το έργο των υπηρεσιακών παραγόντων όσο και του ΔΣ. Παρόλο που γίνεται χρήση του συστήματος SAP, για το οποίο όμως δε γνωρίζουμε σε τι εύρος χρησιμοποιείται, δεν υφίσταται  σύστημα MIS.

  • ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ TΟΥ HR

Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι το καταλυτικό στοιχείο για την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την αποτελεσματικότητά τους, για το λόγο αυτό οφείλουμε να αναβαθμίσουμε τις λειτουργίες διαχείρισης των Ανθρώπινων Πόρων σε όλα τα στάδια των λειτουργιών του με την εισαγωγή μεθόδων και διαδικασιών για την πρόσληψη, την τοποθέτηση, αξιολόγηση, εξέλιξη και όλο το πλέγμα των εργασιακών σχέσεων που διέπει τον οργανισμό του ΤΥΠΕΤ. Και αυτό θα γίνει ύστερα από διάλογο με τους εργαζόμενους του Ταμείου

Προηγούμενο άρθροΜαζί, διασφαλίζουμε το μέλλον του ΤΥΠΕΤ
Επόμενο άρθροΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ – ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ