Κυρίες και Κύριοι της Διοίκησης,
Για μια ακόμα φορά είστε ανακόλουθοι με αυτά που κατά καιρούς επίσημα έχετε δηλώσει για τη συρρίκνωση του Δικτύου. Ενώ επανειλημμένα δηλώνετε ότι δεν θα κλείσουν άλλα Καταστήματα, υλοποιήσατε ήδη το κλείσιμο 8 Καταστημάτων, 6 κλείνουν αυτή τη περίοδο και δρομολογείτε στο άμεσο μέλλον το κλείσιμο άλλων 11 Καταστημάτων.
Η διείσδυση της ηλεκτρονικής τραπεζικής και των εναλλακτικών δικτύων στις συναλλακτικές συνήθειες της πελατείας δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για το κενό παρουσίας της Εθνικής Τράπεζας, από περιοχές που είχαν χτιστεί ισχυροί δεσμοί εμπιστοσύνης με την τοπική αγορά και κοινωνία.
Όσο για τους εργαζόμενους, που τόσο μεγάλο ενδιαφέρον υποτίθεται ότι δείχνετε γι‘ αυτούς, σας επισημαίνουμε (αν και τα γνωρίζετε) τα εξής:
- Υπάρχει πλήθος καταγγελιών για στρεβλή εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας. Το ωράριο σπάνια τηρείται.
- Οι υπερωρίες, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, δε δηλώνονται.
- Οι ελλείψεις σε προσωπικό συνεχίζουν να υφίστανται και να επιβαρύνονται υπερβολικά οι εργαζόμενοι που παραμένουν.
- Τα αφιερώματα στην υποστήριξη της Ψυχικής Υγείας των εργαζομένων (Εβδομάδα Ψυχικής Υγείας @NBG 2023 | Δράσεις για όλους εμάς!) είναι το λιγότερο υποκριτικά, όταν η πίεση που ασκείτε για την επίτευξη της στοχοθεσίας, συχνά οδηγεί τους συναδέλφους σε εργασιακή εξουθένωση με επιπτώσεις τόσο στη σωματική όσο και στην ψυχική τους υγεία.
- Εφαρμογές όπως το paperless ή τα ηλεκτρονικά ραντεβού αντί να διευκολύνουν και να αυξήσουν τη παραγωγικότητα, έχουν αντίθετα αποτελέσματα.
- Τα ατελείωτα, πολλές φορές αχρείαστα, teams και emails, προκειμένου κάποιοι να δικαιολογήσουν τη θέση ευθύνης τους, μειώνουν την αποδοτικότητα των εργαζομένων και την προσπάθεια επίτευξης των στόχων.
- Το φαινόμενο των προσβλητικών συμπεριφορών, ειρωνικών σχολίων, οι υψηλών εντάσεων συζητήσεις και το εργασιακό bulling από Περ/κούς Δ/ντες καθώς και από κάποιους βοηθούς τους, είναι σχεδόν καθημερινό.
- Οι εργαζόμενοι του δικτύου αντιμετωπίζονται ως «β’ κατηγορίας εργαζόμενοι» με τη συνέχιση της διακριτής μεταχείρισης τους συνεχίζοντας τον αποκλεισμό τους από διαγωνισμούς για θέσεις στη διοίκηση.
- Τα κενά που δημιουργούνται με τις αποχωρήσεις εργαζομένων, αφού δεν τα καλύπτετε, οδηγούν σε ελλιπείς ελέγχους των διαδικασιών αυξάνοντας γεωμετρικά τον λειτουργικό κίνδυνο.
Το σημαντικότερο όμως είναι η αλλοίωση της φιλοσοφίας και η στέρηση της υπηρεσιακής εξέλιξης και προοπτικής των εργαζομένων αφού με τη συρρίκνωση του δικτύου:
- Μειώνονται οι θέσεις εργασίας.
- Μειώνονται οι θέσεις ευθύνης.
- Προκαλείται οικονομική και υπηρεσιακή στασιμότητα καθώς και έλλειψη κινήτρων στο σύνολο των συναδέλφων.
Η απόλυτη προσήλωσή σας στο κυνήγι των δεικτών κόστους μπορεί να οδηγεί σε βραχυπρόθεσμα κέρδη, εντούτοις έχει αρχίσει να έχει επιπτώσεις στην μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της Τράπεζας αλλά και της χώρας. Με την πολιτική συρρίκνωσης του δικτύου, οδηγείτε σε «τραπεζικό» αποκλεισμό μεγάλες κατηγορίες πελατείας και τους επιβαρύνετε δυσανάλογα από την πρόσβαση σε βασικές τραπεζικές υπηρεσίες και συναλλαγές. Αποκλείετε ολόκληρες τοπικές κοινωνίες και καταδικάζετε την ελληνική ύπαιθρο σε μαρασμό. Με τον τρόπο σας έχετε περάσει από το άκρο «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» στο άλλο άκρο «δεν μας ενδιαφέρουν οι πελάτες». Θα ισχυριστείτε βέβαια, ότι έχουν αλλάξει δραστικά οι συναλλακτικές συνήθειες της πελατείας με στροφή στα ψηφιακά εναλλακτικά δίκτυα. Τα στοιχεία όμως από τις άλλες χώρες της Ευρώπης πολύ πιο προηγμένες ψηφιακά από την Ελλάδα και αναπτυγμένες οικονομικά θα σας διαψεύσουν. Αν και τα γνωρίζετε εμείς σας τα υπενθυμίζουμε:
Πηγή: ΕΚΤ | ΕΥΡΩΖΩΝΗ | ΕΛΛΑΔΑ | ||||
2010 | 2021 | 2010 | 2021 | |||
Αρ. Καταστημάτων | 182.478 | 114.180 | -37,40% | 4.005 | 1.560 | -61,00% |
Αρ. ΑΤΜ | 320.970 | 288.200 | -10,20% | 8.550 | 5.700 | -33,30% |
Αρ. Προσωπικού | 2.138.750 | 1.740.579 | -18,60% | 63.408 | 30.998 | -51,10% |
Κάτοικοι ανά Τραπεζοϋπάλληλο | 149 | 197 | +32,20% | 175 | 344 | +96,60% |
Κάτοικοι ανά Κατάστημα | 1.813 | 3.000 | +65,50% | 2777 | 6845 | +146,50% |
Αρ. Καταστημάτων ανά 100.000 | 68,66 | 41,71 | -39,30% | 44,98 | 18,22 | -59,50% |
Αρ. ΑΤΜ ανά 100.000 | 110,6 | 105,2 | -4,90% | 80,43 | 63,87 | -20,60% |
Κυρίες και Κύριοι της Διοίκησης,
Είστε όμως και τυχεροί, διότι σε αυτή την στρατηγική συρρίκνωσης του Δικτύου που συνεχίζετε να εφαρμόζετε, έχετε βρει ως «βολικό – ευκαιριακό σύμμαχο» τον ΣΥΕΤΕ, που υπό την έλεγχο των ΔΗΣΥΕ & ΔΑΚΕ, δείχνει απάθεια και μοιρολατρία αυτοπεριοριζόμενος σε «δημοσιογραφικές» και μόνο διαπιστώσεις, χωρίς να αναλαμβάνει καμία δράση, θεωρώντας την όποια αγωνιστική κινητοποίηση εξαρχής ως χαμένη υπόθεση. Ενδεικτικό προς αυτό, είναι το απόσπασμα της ανακοίνωσης Νο38 20/02/2023 του ΣΥΕΤΕ που υπογράφουν ΔΗΣΥΕ – ΔΑΚΕ, όπου αναφέρει συγκεκριμένα «…η Διοίκηση δήλωσε ότι δεν υφίσταται, αυτή την περίοδο, σχεδιασμός κλεισίματος Καταστημάτων».
Έκτοτε έκλεισαν 8, κλείνουν 6 και πρόκειται να κλείσουν άλλα 11.
Κυρίες και Κύριοι της Διοίκησης,
Εμείς ως ΔΑΣ, δεν είμαστε ούτε πρόκειται να παραμείνουμε παθητικοί και βολικοί θεατές και αποδέκτες επιχειρηματικών αποφάσεων και επιλογών που θίγουν τα συμφέροντα των εργαζόμενων και ναρκοθετούν την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της Εθνικής Τράπεζας.
Εμείς ως ΔΑΣ έχουμε ξεκάθαρη θέση και πιστεύουμε ότι πρέπει:
- Να ανακληθεί το προγραμματισμένο κλείσιμο καταστημάτων και κάθε παρόμοιος μελλοντικός σχεδιασμός συρρίκνωσης του δικτύου Καταστημάτων.
- Να γίνει αποσύνδεση της λογικής «Κλείσιμο Καταστημάτων –Εθελούσια Έξοδος».
- Να μην υποστεί βλαπτική μεταβολή κανένας εργαζόμενος.
- Να θεσμοθετηθεί ξεκάθαρη διαδικασία που θα προστατεύει αποδοχές και ομαλή υπηρεσιακή εξέλιξη για το σύνολο του προσωπικού που πλήττεται.
- Οι εργαζόμενοι που υπηρετούν σε καταστήματα που κλείνουν να μην θεωρούνται ως εργαζόμενοι β’ κατηγορίας.
Ως ΔΑΣ καλούμε την πλειοψηφία ΔΗΣΥΕ – ΔΑΚΕ, να περάσει από την αδράνεια στη δράση.
Να υπάρξει συντονισμός με τις τοπικές κοινωνίες και τους τοπικούς φορείς και να ληφθούν άμεσα πρωτοβουλίες για να διασφαλίσουμε στο ακέραιο τα δικαιώματα όλων των συναδέλφων ενώνοντας τη φωνή μας με όλες εκείνες τις φωνές που αντιστέκονται στο αναίτιο κλείσιμο των Καταστημάτων.
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΔΑΣ
