Όλα τα ωραία πράγματα στη ζωή, κρύβουν μέσα τους μια μαγεία!
Ένα από τα καλύτερα μαγικά τρικ που μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει στο ΤΥΠΕΤ είναι το παρακάτω και σε αυτό συμμετέχουν ο «μάγος» και κάποιος από το «κοινό» των ασφαλισμένων.
Ο ασφαλισμένος, που συμμετέχει στο «μαγικό», επικοινωνεί με κάποια δομή, υπηρεσία ή ιατρείο του ΤΥΠΕΤ και ενημερώνεται πως είτε δε μπορεί να ικανοποιηθεί το αίτημά του (που μπορεί να είναι μια απλή εξέταση, μια ιατρική πράξη ή κάποιο ιατρικό ραντεβού κ.ά.) είτε ότι θα καθυστερήσει αρκετά. Για να μπορέσει να εξυπηρετηθεί λοιπόν ο άνθρωπος, καλεί το «μάγο του ΤΥΠΕΤ» που παίρνει ένα τηλέφωνο και ως «δια μαγείας» το αίτημά του ικανοποιείται αμέσως!
Είναι καλό να αντιμετωπίζονται τα θέματα με χιουμοριστική διάθεση, όμως το παραπάνω ευφυολόγημα είναι μια πολύ διαδεδομένη πραγματική κατάσταση και είναι αυτό που έχουμε αναφέρει πολλές φορές με τον όρο «πελατειακές σχέσεις».
Και για τις σχέσεις αυτές απαιτείται η συμμετοχή δύο, του «έμπορου – μάγου» και του «πελάτη» και ευδοκιμούν όταν υπάρχει ή δημιουργείται η συνθήκη της ανάγκης. Οι δύο πρώτοι υπάρχουν, οπότε το μόνο που μένει είναι να δημιουργηθεί η «ανάγκη». Στην προκειμένη περίπτωση αυτό δημιουργείται από ένα δαιδαλώδες διοικητικό σύστημα που συνεπικουρείται από το έλλειμα πληροφόρησης (εν έτη 2023) για το τι κάνει το ΤΥΠΕΤ, που το κάνει και πόσο κοστίζει. Και αυτό αφήνεται σκοπίμως να δημιουργείται μετατρέποντας το Ταμείο από Σύστημα Υγείας, σε….Στήσιμο Υγείας. Ένα σύστημα υγείας… αναμείνατε στο ακουστικό σας!!
Έχοντας λοιπόν ως δεδομένα τα παραπάνω, ο ασφαλισμένος καταφεύγει στο τηλέφωνο για να βρει λύση. Φυσικά μέσα σε αυτό το περιβάλλον ο ασφαλισμένος υπό την πίεση της υγείας του γίνεται εύκολος στόχος. Το πρόβλημα είναι πως το «τηλέφωνο» ως δια μαγείας του βρίσκει τη λύση, προφανώς εις βάρος αυτού που δεν είναι του «κόμματος» ή της «παράταξης».
Προφανώς τέτοιες πρακτικές δεν τιμούν κανέναν και υποτίθεται τις έχουμε αφήσει στο πολύ μακρινό παρελθόν. Αυτές οι μέθοδοι απαξιώνουν το Ταμείο, υποβαθμίζουν τις λειτουργίες του, καταρρακώνουν τους σκοπούς του και δημιουργούν ανισότητες, επιβαρύνοντας και επιτείνοντας τα ήδη οξυμένα προβλήματα βιωσιμότητας που αντιμετωπίζει.
Θα πρέπει όλοι να αναρωτηθούμε αν μας αρμόζει αυτού του είδους η αντιμετώπιση και απέναντι σε αυτό θα πρέπει να πάρουμε θέση.
Συνάδελφοι ήρθε η ώρα να επιλέξουμε,
Ή με τους «μάγους» και τα ελλείμματα
Ή με την Αξιοπρέπεια και τη Διαφάνεια.